Harmadik rúnaosztályként a Boszorkányság/Sorcery ágat veszem elő a kulcsrúnák elemzésére. Ez a csoport magában a varázslóknak, illetve a varázshasználóknak kedvez, de ez nemsokára kiderül a kulcsrúnák elemzéséből úgyis.
Belecsapok a közelébe ahogy a rúna is teszi amelyikről először fogunk beszélni, hisz nem más ez mint a Misztikus Üstökös/Arcane Comet.A rúna 10 másodpercenként a következő sikeresen eltalált képességre egy üstököst ereszt ellenfelünkre, ami adaptív sebzést okoz ha talál (az adaptív sebzés azon alapszik hogy a karakterünknek varázserőt vagy fizikai sebzést építünk). Amennyiben a rúna újratöltési időn van, az eltalált képességek csökkentik az újratöltés idejét. A rúna a későbbi szakaszokban tündököl, amikor a kábítások, és egyéb tömegirányító képességek röpködnek egy harc során. A rúnának lassítással, kábítással vagy lekötéssel rendelkező varázslók, illetve halálosságot használó lövészeknek van haszna. Ide sorolnám az újonnan elterjed Jhin, Varus és Miss Fortune lövész karaktereket, akiket azért emelnék ki mert lövészeknek nagy általánosságban az első rúnás posztban említett Precizitás rúnákat szokták általában használni, de ők ezt is rengeteg sebzésre tudják fordítani.
Másodiknak a metabontó mókusrókát említeném (kép alapján talán jobban érthető lesz) aki a gyengítésig minden karakteren megállta a helyét, majdnem kivétel nélkül. Ez pedig az Aery megidézése/Summon Aery rúna.A rúna bármilyen sebzés kiosztása során bónusz sebzést nyújtott, illetve bármilyen csapattársakra rakott képesség során pajzsot adott a szerencséseknek. Ennek a hatásnak az újratöltési ideje annyi addig tart ameddig a kis Aery haza nem tér használójához. Ezt a rúnát nem emelném ki egy karakternek se, ugyanis kissé túlságosan is sokoldalú. Én összességében a pajzsos, gyógyítós támogató karakterekre ajánlanám, bár a gyengítésig lehetett látni az összes többi karakterbeosztáson is, kivéve a tankokat és a dzsungeleseket.
A harmadik és utolsó kulcsrúna a Boszorkányság osztályban megint egy régire emlékeztethet régebbi játékosokat, méghozzá a Viharos lendület/Stormraiders Surge rúnára hajaz a Fázisroham/Phase Rush.Ez a rúna is elődjéhez hasonlóan bónusz mozgási sebességet nyújt használójának, illetve lassítás ellenállást pár másodpercig 3 egymás után rövid időn belül végrehajtott különálló támadás ellenében. Ez a rúna egy érdekesebb karaktert hozhat vissza a metába, pontosabban tarthatja benne, Aurelion Sol-t, az univerzumot kreáló sárkányt, aki eddig is az ösvények közötti mozgásáról volt híres, és mellette a mozgási sebességnek remek hasznát vette ahhoz hogy nehezebben megfogható karakter legyen a középső ösvény mágusai között. A hátránya a másik két rúnával szemben az hogy sebzést a bónusz hatások ellenére nem okoz az ellenség egyetlen karakterének sem, cserébe rengeteg mobilitást nyújt.
Ezen rúnák végére értve, a következő poszt az Elszántság/Resolve osztály kulcsrúnáit fogja taglalni, majd ahogy előzőleg említettem később lesz még amiben az utolsó osztály is elemezve lesz, majd még egy, amelyben a párosítások kerülnek tálcára.
Ennek a bekövetkeztéig viszont,
Sok sikert az egyéni rangsorolt játékokban!
És legyen csodálatos napotok!